Snälla ge mig tips på behandling!

Ena dagen är allt bra. Jag lever och har det ganska fint. Sedan kraschar allt. Allt går åt skogen utan att det egentligen finns någon anledning till det.  

Idag vaknade pigg och utvilad. Åt en lång söndagsfrukost framför nyhetetsmorgon och körde sedan igång med tvätt, plugg och betalande av räkningar. Nöjd med mig själv fixade jag matsäcken och gav mig iväg upp på fjället. Nysnö och endast -5 grader, vilket gjorde dagen perfekt för skidåkning! Kvällen avslutades med en god middag, ett besök hos vänner och en myskväll i tv-soffan. Nu är jag nöjd, utvilad och redo för en ny vecka!

Ja, så skulle min dag ha kunnat se ut...Men som ni säkert gissat, så mår jag inte alls bra just nu. Istället valde jag att låta bulimin ta över och förstöra min dag. Började äta och spy. Fortsatte äta, spy, äta, spy, äta, spy,äta...............................Varför kan jag inte välja att må bra och ha roligt?
Istället för att vara nöjd och avslappnad efter helgen, sitter jag nu här med rödgråtna ögon. Är helt slut och funderar på hur länge jag ska orka? Jag kommer nog inte att överleva den här sjukdomen länge till. Kommar att sluta mad att jag äter ihjäl mig. Eller att mitt hjärta och hela min kropp ger upp. 

Jag behöver hjälp att ta mig ur det här. Men vart får jag den hjälpen? Men på vårdcentralen känner jag alla, så dit vägrar jag att gå. Behöver någon att prata med, men vart? Finns det något ställe där man kan få telefonkontakt? Eller dit man kan åka 1-2 veckor? Eller där man kan få behandling på helgerna?
Snälla ge mig några tips!
Postat av: Mimmi

Åh jag har ingen aning :( ville bara skriva att du är jävligt duktig och har kommit väldigt långt som kan ha massa uppehåll härodär! det kan inte jag. kram!

2011-01-17 @ 10:51:58
Postat av: mIMMI

Jag går på scä i sthlm o min behandling ser enbart ut så att jag pratar med en psykolog. helt ärligt funderar jag på om det hjälpt en gnutta... =( vet inte vad som hjälper, men det SKA gå!

2011-01-17 @ 10:53:01
URL: http://ljusochsilver.blogg.se/
Postat av: Elin

Svårt att säga något utan att veta var du befinner dig och så. Berätta och ta hjälp av din omgivning? Du ska inte behöva bära allt själv!

2011-01-17 @ 16:54:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: