Dag 10

För en timme sedan trodde jag aldrig att jag skulle klara dagen...
 Nu känns det bättre och jag har bestämt mig för att göra rätt ännu en dag.
Jag väljer att må bra idag med!

Har varit på jobbresa och möten idag, vilket också betyder att jag klev upp kl 04.45.
Var trött hela dagen och inte blev det lättare av en dålig (för liten!) frukost, mackor till fika, restauranglunch, jäkt för att hinna tillbaka till eftermiddagen jobb, tårta på eftermiddagsfikat, blodsockerdipp, övertid på jobbet, tvungen att handla (=frestas av allt på mataffären) och till sist en sen middag. Stressad och trött, så inte konstigt att middagen blev för stor nu igen?! Kände mig misslyckad och stor som en elefant.
Tänkte att: Nu är det kört! Allt är förstört! Kan lika gärna fortsätta hetsäta för att sedan spy upp allt!

Fast tanken på hur det känns att hänga över toalettstolen med fingrarna i halsen, fick mig att stå ut. Tanken på hur jag mår imorgon om jag spyr, fick mig att stå ut. Viljan att bli frisk, fick mig att stå ut.
Jag fixade det!
Tillät mig att bara känna ångesten. Diskade, städade, duschade, läste en tidning och nu 2 timmar senare mår jag bra! Känner mig avslappnad, nöjd och belåten. Ingen ångest och inga dumma "tjockis-känslor".

Att stå ut var det bästa jag gjort idag! =)

God Natt! Tidig kväll och därefter väntar dag 11! 

Postat av: Lisa

Åh du är såå gryym! Jätteimpad av din beslutsamhet! Du är så stark! :) fortsätt så! många kramar

2011-02-02 @ 23:06:31
URL: http://hatkarlek.wordpress.com
Postat av: filiqqa

Strongt gjort! Klapp på axeln till dig!

2011-02-03 @ 12:51:22
URL: http://filiqqa.blogg.se/
Postat av: Izza

duktig du är!:)

2011-02-05 @ 20:40:21
URL: http://onmywaybackfromhell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: