Nära ögat!

Var så nära att falla dit igen . Har varit fika och fest på jobbet, så helst ville jag bara springa hem och och fortsätta vräka i mig allt gott. Låsa ute världen och för en stund låtsas vara lycklig. Men jag har ju bestämt mig nu! Inte en enda dag till med de där destruktiva livet! Så nu sitter jag här och skriver medan ångesten och hetsbegäret sakta klingar av... Tror jag ska ta en promenad nu! Ut i vinterkylan och titta på alla mysiga fönster och adventsljusstakar =) Behöver ju något annat att distrahera hjärnan med.

Vad gör ni för att hantera ångest och "behovet" att hetsäta? Behöver tips...

Trevlig helg!

Postat av: Ella

Bra! Promenader brukar hjälpa! Sen komma hem och ta en kopp te eller något varmt att dricka.

Det svåraste tycker jag är att slappna av, blir fri från den där stressiga hets-känslan. Andas, andas...Hehe jag brukar sätta mig i soffan och le. Även fast jag egentligen vill gråta. Le och försöka vara glad att jag lever och bor i en fin lägenhet. Typ. Känns jättefånigt men jag tror faktist man lurar tankarna lite till det mer positiva :)



Stor kram!

2010-11-27 @ 13:06:11
Postat av: Wilma

Tack Ella! Jo, tycker också att det är svårt att slappna av. Vilken dröm att bara kunna sitta i soffan, mysa och njuta(utan stressiga hets-känslor)!Men ska prova att le idag! Behöver nog anstränga mig lite för att bli mer positiv just nu... Tror absolut ayy vi kan lura hjärnan!

Hoppas du känner dig glad idag!

Kram

2010-11-27 @ 13:50:51
URL: http://friskochfri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: