Måndag

Började veckan med en tidig morgon och ett yogapass på gymmet. Har kännt mig mjuk, smidig och lugn hela dagen. Ingen dålig start på veckan alltså! =)
Tror att yoga är bra för mig. Tycker om den mjuka känslan jag får i kroppen och dessutom blir jag mindre rastlös. Ska kanske ta upp det här med yoga igen.

Resten av dagen har också gått bra. Men shit vad energi det tar att hela tiden välja rätt. Att välja att inte trilla dit och låta bulimin ta över. Till frukostfikat bjöds det på pepparkakor, efter lunch var det någon som köpt nybakat tunnbröd och en annan kom med choklad, på kontoret stod en skål ischoklad och till eftermiddagsfikat hade de bakat småkakor. Visst skulle jag kunna smaka en pepparkaka eller unna mig en chokladbit, men just nu tror jag inte att jag kan hantera det. Bättre då att inte ens ta den där första biten. När arbetsdagen äntligen var över var jag helt slut. Så slut, att jag helst bara ville till affären, köpa tonvis med mat och hetsäta hela kvällen... Tur för mig att jag hade bestämt mig för att må bra nu! 
Jag valde rätt och nu har jag en lång mysig kväll framför mig! En kväll att njuta av!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: