jag tar mig igenom det här...

Ok, så här är det: NU SKA JAG BLI FRISK!!!

Känner mig enormt tjock och uppsvälld. Går klädd i mjukisbyxor varje dag. Skulle aldrig drömma om att ta fram jeansen eller mina favoritleggins nu. Tror ärligt talat inte ens att jag skulle få upp jeansen över vaderna, för att inte tala om över låren... Tur att jag slängt ut vågen, vill absolut inte veta hur mycket jag gått upp de senaste veckorna.  

Men nu är det som det är! Bara att acceptera och sedan göra det bästa! Det bästa=Att bli frisk! Nu ska jag inte lura mig själv till att banta, äta minimalt eller träna i massor. Nej, nu ska jag ta det lungt, sköta både maten och träningen och inte tänka så mycket på kropp och vikt. Låter väl lätt, eller hur?
Men tänk en månad framåt! Då kommer jag att må bra, vara pigg och inte gå med detta ständiga hetssug. Då kommer jag att vilja leva igen! Så just nu biter jag ihop och fortsätter kämpa! Tar mig igenom ångest, ångest, ångest.....

Postat av: Elin

Är det någonting jag har lärt mig så kan kläder påverka enormt. Jag känner mig aldrig så ful och plufsig som när jag har sprungit runt i mjukiskläder för mycket eller har gått osminkad när jag varit sliten. Bara en liten tanke, kanske kan hjälpa även dig?

Kramar

2010-11-20 @ 21:15:18
Postat av: Wilma

Tack för tanken Elin! Det du säger stämmer även på mig. Problmet är bara att just nu, vågar jag inte ens prova mina jeans och snyggare kläder. Är helt enkelt för uppsvälld... Men en snygg kjol, en mysig färgrik hösttröja och ett lager halsband kanske gör mig på bättre humör imorgon! =) Kram till dig med!

2010-11-20 @ 21:56:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: