10 kg upp på 2 dagar???

Det här är ju löjligt! Jag vägde mig i förrgår och slängde sedan ut vågen. Ändå sitter jag nu här och tror att jag ökat 10 kg i vikt. 10 kg på bara två dagar! Det är ju omöjligt och absolut inte verkligt, men det är så det känns.  För mig är det en verklighet!

Åh, så less jag är på dessa känslor. Är less på att känna mig tjock och fet! Är less på att jag alltid ska lägga märke till hur kläderna sitter åt lite extra. Är less på det här livet! Jag vill vara frsik nu! 

Var på kinabuffé med några vänner igår. Kunde som vanligt inte sluta äta och åt alldeles för mycket. När vi skildes utanför restaurangen, ville jag helst springa raka vägen hem fortsätta äta och sen kräkas. Tanken på hur besviken jag skulle bli och på hur jag mår idag, fick mig ändå att stå ut. Tog en lugn promenad hem och försökte slappna av istället. Väl hemma satt jag på msn, pratade med en vän och såg ett avsnitt av vampire diares (grymt bra serie om ni frågar mig! =).  

Tack vare att jag stod ut igår, mår jag ändå hyfsat idag. Enda problemet är att jag har en otrolig viktångest. Bytte kläder minst 10 ggr imorse, då jag kände mig fet i allt. Alla byxor satt åt för mycket, avslöjade midjans stora fettvalkar och visade upp mina tjocka lår. Allt jag kan tänka på idag är hur tjock jag blivit. Vet att jag inte kan ha gått upp mycket i vikt de senaste dagarna, men är livrädd att det ska fortsätta såhär. Fortsätter jag att äta onyttigt och alltid äta för mycket, kommer jag ju snart att vara fet. Jag kan inte äta lagomt mycket, inte känna när jag är mätt och inte sluta äta. Har helt enkelt ingen kontroll längre. Inte heller kan jag hoppa över dagens måltider, äta mindre eller träna mer. Inte om jag vill bli frisk!  Vad ska jag göra? Är så less på alla dessa dumma tankar och känslor. 

//Wilma 
Postat av: Elin

Vad duktig du är! Buffé är alltid farligt, har sagt att jag aldrig mer ska äta det ;)

2010-05-09 @ 15:33:10
Postat av: Malin

Det där kunde jag ha skrivit idag. Jag vägde mig i måndags, och jag lovar att jag typ gått upp 10 kg sen dess,,,,

2010-05-09 @ 17:39:08
URL: http://livetochkarleken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: