Rutiner tack!

Varför måste allt detta vara som en enda stor berg- och dalbana? Vissa dagar känner jag mig stark, pigg och frisk. Andra dagar spårar jag ur totalt.  Varför ska det vara så svårt att få in lite rutiner? Jag vet ju hur bra jag mår om jag äter och sover på regelbundna tider. Varför blir det då så att jag hoppar över måltider, småäter och tillslut faller tillbaka i hetsen?  Kräks visserligen inte lika ofta som förr, men det händer fortfarande. Varför ska det vara så svårt att låta bli ?

Idag har jag en ledig dag och tänkte faktiskt ägna hela dagen till att ta hand om mig själv och må bra. Inga "måsten" idag inte. Har redan tagit en lååång sovmorgon, ätit frukost på balkongen och tagit en lugn skön promenad.

Pratade med min kontaktperson på bulimicenter tidigare och vi kom fram till att jag ska försöka ta det lungt, börja föra matdagbok och få ordning på maten igen idag samt vara noga med att sova tillräckligt många timmar. Så idag blir det en lugn dag, bra med mat och en tidig kväll. 

Idag börjar jag med min matdagbok här på bloggen. Känner att en matdagbok hjälper mig, men ändå blir det inte av att jag skriver den för mig själv. Därför tänkte jag göra ett försök med en matdagbok här på bloggen istället.  Läs den gärna om ni vill och klarar av det. Fick hjälp av en riktigt gullig tjej att fixa till min blogg. Stort tack Shorty! Jag är jättenöjd! 

Nu tycker jag att vi alla ser till att ha en härlig må bra dag!
Kram på er ! 
 




 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: