Sköna maj!

En ny månad är här. Det innebär en nystart med ny kraft och nya tag! Nu ska jag tillbaka!
Känner mig deppad för att det inte går bättre. Började min behandling på ett bulimicenter för ca 5 veckor sedan. I början var allt nytt och jag var motiverad, kämpade och slet. Men sedan tappade jag bort mig själv och min vilja. Nu är jag vilse och måste försöka börja om på nytt. Jag ska tillbaka till ett frisk liv! Hur hittar jag tillbaka?

Tror inte att jag ska krångla till det den här gången. Här är några enkla punkter att tänka på var dag:

Maj-Små steg mot ett friskt liv! 

-Regelbunden mat (frukost, mellis, lunch, mellis, middag och kvällsfika). 
-Sova (sover riktigt dåligt just nu. Kanske är det därför jag "spårat ur"?)
-Dricka mycket vatten
-Vardagslyx
-Träna lagomt
(OBS! inte för mycket)

Har jag glömt något viktigt? Hjälp mig? Vad ska jag göra annorlunda denna gång? Än har jag inte gett upp hoppet om att en dag bli frisk! Än har jag viljan kvar...

Hoppas ni hade en skojig kväll igår!
Önskar er alla en skön & underbar majmånad!!!
Kram

Postat av: Nabis

Jag upplevde också en dipp efter ungefär fem veckor. Men sedan går det bättre igen. Och så kommer en dipp igen, men det blir längre och längre mellan dipparna och de går inte lika djupt. Sakta men säkert blir det bättre och bättre. Du har redan påbörjat resan, nu är det bara att go with the flow. Låter du bara helandet ha sin gång och behandlingen göra sitt så kommer du att bara bli (och må) bättre och bättre. Lovar.

2010-05-01 @ 10:22:10
URL: http://lillanabis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: