På väg tillbaka-På väg att flytta

Mår bättre nu! Ska aldrig mer falla så djupt ned i bulimin igen. Det skrämmer mig att jag så lätt trillade dit igen. Hade jag inte kommit längre än så?
Fast som min kontaktperson sa, så beror det nog på att mitt liv har varit lite rörigt den senaste tiden. Ingen ursäkt, men konstigt vore det ju om inte alla symptomen kommer tillbaka då. Alla vänner har flyttat, ensamhet, jag ska flytta, många farväl, nytt jobb, olycklig kärlek, nya arbetskamrater, krångel med nya bostaden, massor att packa, dålig ekonomi, extrajobb, mycket arbete på gamla jobbet, tidsbrist, dubbelbokade flyttlass, allt som ska fixas och ordnas inför en flytt osv...

Äntligen börjar jag hinna ikapp med allt som ska göras och få ordning på livet igen. Mår betydligt bättre nu. Försöker att inte tänka på vikten (men svårt att låta bli då en hel veckas hets och kräkningar fastnat på kroppen. Nu är jag inne på tredje dagen utan att varken ha hetsat eller kräkts. Känner att jag är på väg tillbaka igen! =) 

Ska fortsätta packa nu. Imorgon är det garderoben på tur. Usch, så jag gruvar mig! Gissar att hälften av alla mina kläder är för små nu.

Frågan är: Ska de slängas eller ska de sparas? För att bli frisk måste jag göra mig av med dem, men det är inte så lätt. Kan helt enkelt inte acceptera min nya kropp och alla nya kg. Jag vill ju vara smal/smalare igen. Kan man inte både få vara frisk och smal?

Nästa fråga är: Ska vågen få följa med? Eller ska jag våga slänga ut den en gång för alla?

Kram



 
Dagens soliga lunchpicnic med vännen, lägenhetskamraten och hunden :) 

Postat av: Elin

Släng vågen! Har du en helkroppsspegel, göm den! ;)

2010-05-27 @ 20:19:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: