Ordning i oredan

Vilken röra jag levt i! 
En lägenheten överfull av prylar, kläder och papper. Det senaste året har jag dessutom skjutit upp massor av saker jag skulle ha gjort. Alltid gått och tänkt att jag borde ta tag i än det ena än det andra. Allt har verkligen varit upp och ned den senaste tiden. Tog examen efter 3 år på universitet, vännerna flyttade, jag fick ett vikariat, blev arbetslös, föll för en olycklig kärlek, sa upp lägenheten och gled ifrån min familj. Allt har varit ovisst och ingenting säkert och tryggt. Kände mig stressad, ensam och misslyckad. Mitt humör har åkt berg- och dalbana. Bulimin med alla hetsätningar och kräkningar samt all ångest, skuld och förtvivlan har kommit och gått.

Nu börjar jag få ordning på livet igen. Lägenheten är storstädad och jag har snart fått undan allt som skulle göras. Känner mig glad efter en helg med mina kära gamla vänner. Har äntligen packat klart och är förväntansfull inför flytten och mitt nya jobb. Nu väntar ett nytt hem (en gullig lägenhet med både badkar och balkong ), nytt jobb och nya männsikor. En chans att börja om. En chans att lägga grunden till nya vanor och ett friskt liv. En chans att leva fullt ut! =)

Imorgon bär det av. Reser tidigt på morgonen och stannar hemma hos föräldrarna över natten. Vi ska grilla, spela spel och bara umgås hela kvällen. Därefter är det dags att resa iväg mot det nya livet. Ett liv jag kan välja att göra precis vad jag vill med.

Jag väljer att kämpa för att bli frisk! Jag väljer ett liv värt att leva! 

Ha en bra dag! 
   
Postat av: Mimmi

Gud vad underbart det låter!!! Va kul för dig!!

Ta vara på den här möjligheten nu, att lägga allt gammalt jobbigt bakom dig och börja om.

2010-05-31 @ 11:46:12
URL: http://ljusochsilver.blogg.se/
Postat av: Anonym

Styrka till dig! Jag vill se mer slåss mot dumma ANA! INTE PUTTA PÅ HENNE :D <3

2010-05-31 @ 14:54:12
URL: http://ananasjuicen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: