Måste skriva av mig lite...

Måste bara få skriva några rader... Har haft en lugn dag och en trevlig kväll! En stor middag med vänner, mycket skratt och glädje! Nu har de gått och jag känner jag mig bitter och ångerfull över alla de kvällar jag kastat bort. Tänk alla gånger jag valt att vara ensam med min bulimi istället för att umgås med dem! 

Vet inte vad jag ska göra med alla sjuka tankar och all ångest just nu. Känner mig stor som ett hus och är verkligen rädd för att ta på mig kläderna imorgon. Rädd för känslan av att de sitter åt och att jag har blivit tjock och fet!  Hade några dagar med hetsätning och kräkningar, därefter en hets jag inte spydde upp och nu en stor middag med efterrätt samt chips framför tv:n. Känns som om jag lagt på mig 10 kg på bara några dagar. Känner mig stor, fet och klumpig! Hatar den här känslan och vill inte se mig själv i spegeln! Vaderna är uppsvällda, låren har växt flera cm, midjan är försvunnen, armarna dallriga och fingrarana som små tjocka korvar. Försöker intala mig att det inte är sant, men det är verkligen inte lätt just nu...

Ångesten över allt jag ätit är stark och rädslan att öka i vikt större än på länge. Ändå känner jag mig lite bättre. Känner inget behov av att hetsäta för att döva mina känslor. Har dessutom fått tillbaka viljan att bli frisk! Viljan att fortsätta kämpa!

Nu har jag fixat en dag utan hets och kräkningar, imorgon går det lättare.
God Natt!

Postat av: Malin

gud vad jag känner igen mig i typ allt, just nu.

2010-05-02 @ 06:28:56
URL: http://livetochkarleken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: