Idag -- Imorgon

Haha, som om jag skulle kunna cykla ifrån min bulimi! Vilket skämt! Nä, nu är jag hemma (ensam igen) och alla problem, alla känslor och all ångest finns fortfarande kvar HÄR. Har däremot gett mig tusan på att jag kräkts för sista gången. Att hetsäta och kräkas så att jag riskerar livet finns inte längre!!! Det har jag nu lämnat bakom mig!



Ändå är det kämpigt nu! Känns som om kroppen sugit åt sig alla smörgåsar och all mat jag stoppat i mig under cyklingen. Idag har jag en sån ångest över min kropp samt över att kläderna sitter åt mer än vanligt. Dessutom har jag precis vinkat av mina föräldrar och är återigen ensam med all som måste göras. Har som vanligt alldeles för mycket inplanerat i veckan. Jobb, extrajobb, packa, tvätta, städa och flytta. All stress och ångest, gör att jag äter en massa onyttigt idag. Mackor, fikabröd, pasta, glass och naturgodis :(  Tänker att jag får börja om och ta tag i allt imorgon igen! Orkar inte just nu! Och imorgon är det ju trots allt måndag =)

Hur går det för er?

Postat av: Mimmi

Sv: Tack för stödet!

Jag tycker det låter skitbra att börja om imorn igen! Vill verkligen också sluta hetsäta och kräkas... Så imorn, då kör vi eller?



Kram.

2010-05-16 @ 21:02:01
URL: http://ljusochsilver.blogg.se/
Postat av: Isa

Åh, tack. Du har nog helt rätt, då vi lär oss tycka om oss själva löser nog killgrejen sig automatiskt.



Maten har gått riktigt bra för mig, fortfarande. Som sagt så äter jag inte heller så nyttigt, mest choklad, nötter och äpplen men huvudsaken är ju att vi inte tappar kontrollen och hetsäter, kräks?



Kämpa på! Kramar

2010-05-16 @ 22:36:19
URL: http://everydayfrometheinside.blogg.se/
Postat av: Isa

Detta är mitt X seriösa försök att sluta, lämna bulimin och viktfokusen, men de tidigare försöken har aldrig funkat så bra då jag gett upp när vågen visat för mycket... Jag vill inte gå den vägen igen.



Just nu äter jag på ett sätt som jag gillar och struntar i vad som är nyttigt och vad jag kanske borde äta, när och hur etc. Inga regler utan som jag vill, som mig passar. Tyvärr räknar jag alla kalorier som jag stoppar i munnen och ungefär lika mycket varje dag. Hetssuget har försvunnit, jag blir NÖJD av maten jag äter och vill inte ha mer, det hände aldrig förut! För mig är det värt många kilon.



Då jag vill kräkas tar jag en promenad, tänker på alla jobbiga kräk-minnen, senast flög det stjärnor runt ögonen (vilket skrämde mig) och alla de gånger jag tappat balensen och slått mig efteråt etc. Jag vill verkligen inte tillbaka!



I boken "sluta hetsäta" fanns en viktkurva för bulimiker i behandling, till en början gick nästan alla upp för att sedan gå ner igen. Efter behandlingens slut vägde passienterna igenomsnitt 1 kilo mer. 1 ynkligt kilo! Jag hoppas verkligen att du kan släppa fokusen från vikten lite och tillåta dig själv att gå upp några kilon om det skulle behövas. Mest troligt blir nog inte skillnaden så stor som vi fasar över att den ska bli! Du förtjänar verkligen att bli frisk!



Oj så längt det blev... Kramar

2010-05-17 @ 00:36:49
URL: http://everydayfrometheinside.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: