Smal idag?

Vaknade upp och känner mig precis som väntat tjock, fet och uppsvälld! Åh, varför skulle jag äta alla de där smörgåsarna igårkväll? Skulle aldrig ens drömma om att våga ställa mig på vågen idag. Det är en härlig morgon, solen skiner och våren är på G, men det enda jag känner är viktpanik!!!

Åt helvete med alla dessa "friskistankarna" nu!
Idag hoppar jag över frukosten och tar en lång skön morgonpromenad istället. Sen blir det förmodligen en liten lunch , inga mellanmål och bara några få kalorier till middagen. Förhoppningsvis ska jag känna mig smal och nöjd snart igen. Haha, när var jag senast tillräckliogt smal och nöjd med min kropp? Nä, just det! Jag blir ju aldrig tillräckligt smal och perfekt. Aldrig!!! Det kommer alltid att vara några kg till som ska bort, en mage som ska bli plattare och muskler som ska vara mer tränade. Först när jag fått min perfekta kropp kommer jag att bli nöjd och börja leva mitt liv. Men varför ska jag skjuta upp livet tills jag blir smal? Varför kan jag inte börja leva förrän jag har den perfekta kroppen? Varför kan jag inte känna mig nöjd, snygg och trivas med mig själv redan nu?

Nu gör jag just det jag inte borde göra. Jag hoppar över frukosten, äter lite och räknar kalorier igen. Jag luras återigen av bulimin och rusar med andra ord raka vägen mot en ny hetsattack, men vem bryr sig???

Let's go Soliga Morgonpromenad! =)
Kram

Postat av: Isa

Samma här: det blev ingen frukost... Jag åt ju mer än nog igår! Korkat, oja.



Jag kan känna igen mig mycket i dina tankar, våra ätstörningar verkar vara väldigt lika. Jag svälte mig också till en början, då jag utvecklade äsen. Måånga år sedan nu men på den tiden vägde jag flera kilon mindre än vad jag gör nu, var jag nöjd? Nej! Precis som du skriver så blir man aldrig nöjd... En konstig sak är att jag ser andra med samma BMI som jag är smal men jag själv jag är en elefant!



Bulimin är inte logisk :) Kämpa på! Kramar

2010-03-31 @ 11:15:42
URL: http://everydayfrometheinside.blogg.se/
Postat av: angelice

Det är precis som att allting stannar av; som att man tar ett djupt andetag och håller andan tills allt blir som man vill ha det. Men sanningen är egentligen att det är svårt att göra något över huvud taget medans man håller andan. Kropppen behöver syre för att orka förverkliga allt det där som hjärnan ber den att göra.

2010-03-31 @ 22:26:23
URL: http://angelices.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: