Som upplagt för hetsätning... Men nej???

Då var det kväll och jag har tagit mig igenom ännu en dag. Hurra Hurra Hurra!!!

Känner mig fortfarande tjock och uppsvälld, men har lyckats hantera den känslan och ångesten någorlunda. 

Har faktiskt inte ens haft en tanke på hetsätning och fingrar i halsen idag. Verkligen underligt! Tidigare har jag dagligen varit fylld av ångest samt suget och "längtan" att bara få stänga in mig och försvinna till bulimins ensamma värld. 

Idag har jag till och med haft en dålig dag på jobbet, gjort bort mig ordentligt, stressat, varit osams med en god vän och deppat. Borde alltså vara en given dag för att ta till hetsätningen. Men vet inte varför jag inte vill det nu... Är det bara för att jag lyckats äta regelbundet nu i några dagar? Är det matdagboken? Är det samtalet på bulimicentret? Är det skrämselattacken om att matstrupens blodkärl kan brista och jag förblöda? 

Ska iallafall fortsätta precis som jag gör nu! Fortsätta kämpa! Fortsätta min resa mot ett friskt och bulimifritt liv! 

//
Wilma


Ps: Kom precis på att det kanske är mitt bloggande och framförallt ert stöd här som gör att jag mår så bra just nu! Ni ska bara veta hur tacksam jag är! En stor kram till er alla!   

Postat av: Isa

Då jag lyckats klara mig undan hetsätningen någon dag blir det lättare, oavsett om jag ätit regelbundet och nog eller ej. Jag tror att det kan ha lite med saltbalansen att göra, precis som "bakis-sug"? Hets skapar ny hets och kräkningarna ökar suget?



Kul att det går så bra för dig! Fortsätt kämpa på :)

2010-03-25 @ 00:35:51
URL: http://everydayfrometheinside.blogg.se/
Postat av: Wilma

Jo, du har helt rätt! När man väl är inne i sina hetsperioder, kan det i princip vara omöjligt att sluta och ta sig ur dem. Men efter bara 2 dagar går ju allt sedan så mycket lättare. Gäller bara att försöka tänka så, även när allt känns helt nattsvart!

2010-03-26 @ 07:54:34
URL: http://friskochfri.blogg.se/
Postat av: Elin

Vad härligt att höra att det går bra för dig! Keep up the good work! Hur känns det med LCHF:en då?



kramar

2010-03-26 @ 10:59:08
Postat av: Wilma

Äter inte riktigt efter LCHF nu. Följer istället råden jag fick på bulimicentret och går verkligen in för deras behandlingsplan nu. Fungerar inte det, så kanske jag kör 100 % LCHF senare. Blir iaf lite LCHF-tänk nu; inga light-produkter och inte alltför mycket kolhydrater.



Hur går det själv? Äter du enbart LCHF? Hoppas du mår finfint och kan njuta av att våren är på väg! Jag börjar kunna det... =)

2010-03-26 @ 11:25:37
URL: http://friskochfri.blogg.se/
Postat av: En ny morgon

Jag vet hur det känns! Det ÄR hemskt. Hur länge har du varit sjuk? Kramen

2010-03-28 @ 14:44:04
URL: http://ennymorgon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: