Mera mat, men mindre pengar...

Jaha, då var jag inne på min tredje dag. Vaknade, åt frukost och ska snart tvätta och arbeta lite framför datorn nu. Tog i januari examen efter 3 års studier på universitet och skriver CV och söker jobb för fullt nu. Känner mig stressad över att ännu inte ha fått något sommarjobb. Oroar mig för hur jag ska klara av ekonomin...

Är så besviken och bitter på mig själv för alla de tusentals kronor som jag har lagt ut på mat. Mat som jag hetsäter! Mat som jag spyr upp! Mat som ger mig skuldkänslor! Mat som gör ångesten starkare! Mat som gör min mage sprickfärdig! Mat som gör mina ögon rödgråtna! Mat som gör att kinder och kropp svullnar! Mat som får mig att känna mig misslyckad, äcklig och oälskad! Mat som förstör mitt liv!

Tänk så mycket roligt jag hade kunnat göra för alla pengar istället!

Jobbar iaf extra hela den här eftermiddagen. Så nu måste jag snabba på om jag ska hinna med tvätten, CV:et, tillagning av dagens matlådor (blir äggröra med tonfisk till lunch och gårdagens fisk till middag) och träning innan jobbet. 

Har bestämt mig för att dagen ska bli riktigt bra! Jag hoppas att ni också får en lyckad dag! 
Var stark och kämpa på idag!
Kramar 
//Wilma
 
Postat av: Isa

Åter igen, tack för din fina kommentar och dina fina ord! :)



Lycka till på måndag, du får gärna berätta lite mer om hur det går på mottagningen sedan.



Själv väntar jag fortfarande på en tid och har stått i kön en lååång tid. Samtidigt som jag längtar är jag väldigt orolig för vad de ska säga, tycka, göra osv.



Ta hand om dig du också! Kramar

2010-03-17 @ 10:34:15
URL: http://everydayfrometheinside.blogg.se/
Postat av: pussel

Var pluggade du och var bor du? nyfiken

Själv har jag pluggat och bor i Linköping.

2010-03-18 @ 22:59:44
URL: http://pussel.blogg.se/
Postat av: Elin

Hej!

Kanske lätt för mig att säga men skuldbelägg dig inte. Det var det första jag fick höra hos psykologen. Du ska vara stolt över dig själv! Du har ju tagit ett beslut, gjort ett aktivt val. Du vill ta dig ur det här. Fokusera på att göra det och försök att strunta i det som varit eller det som du har gjort. Själv gjorde jag det klassiska att ständigt skuldbelägga mig för allt "farligt" jag stoppade i mig. När jag sedan blev friskare slog det över och jag unnade mig för mycket men genom LCHF har jag fått ordning på mig själv och mitt unnande.

Lycka till!

Kramar

2010-03-22 @ 11:21:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: