Min resa mot ett liv utan bulimi

Måndagmorgon och jag är på väg mot ett liv utan bulimi nu. Har hälsat på föräldrarna över helgen och är på väg hem. Har precis klivit på bussen och föreställer mig hur jag påbörjar min resa nu. :) 

Klarade av förmiddagen igår, men på kvällen kom ångesten och hetsätningen. Kräktes upp allt, tog en dusch och bestämde mig för att börja mitt nya liv imorgon. Satt istället på internet och läste om ätstörningar, behandling, bulimi och självhjälp hela kvällen igår. Verkar som om många har blivit hjälpt av LCHF-kost. Är medveten om att jag inte bör experimentera med kosten, förbjuda vissa livsmedel eller gå på olika dieter. Men jag behöver verkligen något som gör det lite lättare för mig att ta mig upp från botten av min bulimi. Måste förändra någonting, göra någonting och tar alla chanser jag kan få just nu. Har därför bestämt mig för att göra ett försök med LCHF de närmaste veckorna. 

Någon annan som har erfarenhet av LCHF och bulimi?

Kramar
// Wilma

Postat av: Anna

Hej,

Önskar dig all lycka till på din väg Wilma. Jag har själv gjort denna resa och vet att det inte är någon lätt uppgift som väntar dig. Men tro mig, det är väl värt det! Allt slit, alla tårar och all kraft som du har framför dig, kommer du att få tillbaka många gånger om när du väl kommit ut ur det helvete som bulimi ger dig.



För mig var en LCHF-kosten verkligen nycklen till mitt tillfrisknandet. När jag slutade äta kolhydrater, så försvann också suget och alla tankar kring mat. Under de första 2 månaderna drabbades jag endast av 3 hetsätningsattacker totalt. Har naturligtvis jobbat en hel del med samtal och fått professionell hjälp också, men lchf underlättade helt klart mitt tillfrisknande. Är idag frisk och behöver inte längre äta strikt efter LCHF, men är fortfarande känslig för snabba kolhydrater. Är så lycklig över att ha tagit mig ur år av bulimi. Och glöm inte Wilma: Kan jag, så kan du! =) Kramar, Anna J

2010-03-15 @ 15:19:17
Postat av: Jessica

Hur hur har det gått för dig?

Jag är i behov att prata med andra som har /har haft bulimi som sjävhjälper sig från sjukdomen, känner ingen i min situation och det vore skönt att ha någon att dela tankarna med...Intresserad? Så kan du mejla mig.

2012-02-10 @ 14:24:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: