Än så länge är jag på rätt väg

Än så länge mår jag bra! Känner mig visserligen tjock, uppsvälld och trött efter dagar av hetsätning och kräkande. Men har bestämt mig för att inte fokusera på vikten just nu, utan endast koncentrera mig på att bli frisk och pigg igen! Vad gör det egentligen om jag väger 2-3 kg mer, om jag nu kan få känna mig energifylld, nöjd och levande igen? 

Åt äggröra med ost och kaffe till frukost och stekt lax med ugnsbakad grönsaksröra av squash, purjolök, paprika, blomkål, broccoli och salladsost till lunch.  

Måste gå och handla nu sedan, vilket inte alls känns bra! Är så lätt att triggas igång där på affären. Det är så lätt att tänka: ”Men bara en liten chokladbit kan jag väl unna mig?” Ha, visst! Om jag köper hem den där chokladen, blir en bit snart till två. Två bitar till tre, tre blir till fyra. Och sen är det kört! Slukar hela chokladkakan! Försent… Lika bra att hetsäta och sen spy! Nä, jag vill verkligen inte gå till affären idag!

Hur gör ni för att klara av alla de där hemska besöken i mataffärerena?

Postat av: bullmagen

Jag handlar när jag är mätt och håller mig till listan. När jag tillåter mig en liten bit choklad eller dylikt, så blir det fler bitar och till slut en hel matorgie...

2010-03-16 @ 08:20:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: