Proppmätt, men äter ändå

Mycket cykel, sol och avkoppling blev det idag. Har dessutom precis kommit hem från en trevlig grillkväll med en massa mat och kubbspel. En härlig dag och en lyckad kväll! Ändå känner jag mig inte nöjd och avslappnad. Antagligen beror det på att jag tycker att jag ätit alldeles för mycket, vilket gör att jag har dåligt samvete och känner mig tjock nu (igen!!!). Även om jag tycker att jag åt massor, så åt jag nog egentligen inte mer än någon annan. Fast fattar inte varför det ska vara så svårt att sluta äta när man är mätt. Bara lägga ned besticken och sitta och prata. Varför kan jag inte bara känna mig nöjd, luta mig tillbaka och umgås efter maten? Nej, istället kretsar alla mina tankar fortfarande på maten. Ska jag ta en bit till? Åh, borde inte ha ätit såhär mycket? Bara en liten klick poatissallad till? Tittar de snett på mig om jag tar en kaka till? Vad tänker alla andra om mig nu? Tycker de att jag äter alldeles för mycket ? Ser de hur mycket sås jag tar ? Skulle någon märka om jag smyger mig in i köket och tar en brödbit till? Tycker de att jag är stor som ett hus? Kommer jag att klara kvällen utan att kräkas när jag kommer hem? Varför kan jag inte skratta och vara som alla andra? Äh, nu är det ju redan försent. Kan lika gärna fortsätta äta och sen kräkas när jag kommer hem. Eller kan jag smyga in på toan och få upp allting redan nu? Undrar om det är någon som anar vad jag tänker på? Ser de att jag har bulimi?  Hatar min bulimi. Lämna mig ifred nu!!!

Kom till slut fram till att det inte är alltför farligt att känna sig proppmätt. I alla fall inte om man jämför med hur det skulle kännas att kräkas och trillar dit igen. Tog därför en promenad istället när jag kom hem. Väl tillbaka var jag fortfarande inte lugn, utan åt upp det lilla som var kvar av buffébrödet. Eller åt och åt... Jag stoppade in brödi munnen, tuggade och spottade ut. Tog mer bröd, tuggade och svalde. Mer bröd! Tugga! Spotta! Mera bröd in i munnen! Tugga! Spotta ut! Mera bröd! Tugga! Spotta! ................................................... Dags att sluta, annars kommer det att sluta med att jag hetsäter och spyr. Lyckades ta mig ifrån köket och hit till datorn. Och nu känner jag mig faktiskt helt ok igen! Klarade alltså kvällen! =)

Kramar

Postat av: Nabis

Känner igen mig tråkigt mycket.

2010-07-04 @ 03:16:50
URL: http://lillanabis.blogg.se/
Postat av: My

De där känslorna känner jag igen, tyvärr :(



Bra i alla fall att du klarade kvällen. Har också flytt upp till datorn ibland i försök att bryta hets.



Hej hej på dig!

2010-07-04 @ 10:34:49
URL: http://tankarimy.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: