Matlagning

För det mesta håller jag mig borta från köket och matlagningen, så mycket jag bara kan. Vill inte frestas av att hetsäta eller fokusera för mycket på mat just nu. Men är det något jag lärt mig under de senaste månaderna, så är det hur viktigt det är för mig att äta riktig mat (på regelbundna tider). Klarar inte av att leva på yoghurt, frukt och keso. Nej, sådana dagar med alldeles för lite mat/kalorier leder bara till ett enormt hetssug senare. Inte heller fungerar det att enbart leva på smörgåsar och smågodis heller. För mycket bröd och sötsaker, ger mig bara ångest och ännu mera hetssug. 

En annan anleding till varför jag håller mig borta från köket, är för att jag är urdålig på att laga mat. Jag är verkligen urdålig! Och tänker man efter så är det ju inte så konstigt ändå... Jag menar; när skulle jag ha lärt mig att laga mat? I flera år har jag ju levt på smörgåsar, smågodis, kakor,  choklad, socker, tårtor, chips och all annan tänkbar hetsmat. Visst har jag rört ihop mängder av sockerkakssmet och fixat miljoner med ostmackor, men att laga riktig mat har jag ju nästan aldrig lyckats med. Kanske kan det bli ändring på det nu?

Idag fick jag trots allt lust att laga mat. Kände mig lugn och njöt av att pyssla i köket samtidigt som jag lyssnade på musik. Blev en fiskgratäng och en stor sallad och det smakade faktiskt riktigt gott! Känner mig mätt och nöjd nu. Att koppla av med matlagning är inte så dumt ändå! Till och med lite roligt var det! Kanske blir det ett av mina nya intressen. Att skapa god mat i lugn och ro. Ännu roligare blir det förstås om man får bjuda på maten, så kanske bjuder jag er på ett lyckat recept någon gång i framtiden. 

 

Kram  


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: