Kroppsblind

Har varit på stan och shoppat nu på förmiddagen. Hittade en läcker tröja för halva priset. En långärmad svart mjukiströja i kavajmodell. Provade den, men tvekade... Visst var tröjan snygg, men kanske var den en storlek för liten för mig ändå? Så stack expediten in sitt huvud i provhytten:
-Hur går det, kan jag hjälpa till med något?
-Nja, jag gillar den här tröjan, sa jag. Men är den inte lite för liten för mig?
-Nej, du ska absolut inte ha något större, utbrister hon utan att tveka. Tänk på att kläder som sitter löst gör dig ännu smalare. Den där sitter ju perfekt på dig, den framhäver din midja.
-Hmm,
sa jag och bestämde mig. Ok, då tar jag den! =) 


Ännu smalare? Min midja?
Vaddå, som om jag vore smal och hade en midja att framhäva??? Är hon helt blind?

Eller är det kanske jag som är blind för hur min kropp ser ut?
Postat av: Isa

Jag tror att du är riktigt smal... Men för blind för att se det själv. :)

2010-07-27 @ 07:54:38
URL: http://everydayfrometheinside.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: