Tack vare gårdagen, så mår jag bra idag!

Idag är en bra dag! Idag mår jag bra! =)

Igårmorse efter frukost var jag såå nära att falla tillbaka till hetsätningen. Öppnade kylskåp, skafferi och frys. Plockade ut bröd, glass och kex. Började äta direkt ur syltburken, skedade i mig vaniljyoghurt och slukade en näve nötter. Tusan också!! Jag som kommit så långt och nu förstör jag allt! Jag som så gärna vill bli frisk! Usch, jag kommer att må uselt imorgon.
Panik och ångest! panik, panik, panik!!

Skruvade på locket på syltburken och smällde igen köksdörren. Tanken på att stå böjd över toastolen och kräkas resten av dagen lockade inte alls. Inte heller såg jag fram emot hur jag skulle må efteråt. Tog en bra bok och la mig i sängen för att läsa istället. Har ingen aning om vad jag läste, men efter en timme var jag lugn igen. Allt kändes bra! Och gårdagen förvandlades såsmåningom till en bra dag. Jag tog en joggingtur, badade i älven, pratatde med vänner, städade garderoben, bytte gardiner, solade, ringde mormor, tvättade, gjorde matlådor och myste i soffan med en film. Blev visserligen en stor "frukost", men annars mådde jag bra, åt bra och hade det bra.

Tror jag börjar lära mig hur jag ska handskas med dessa hetsattacker. Hade jag trillat dit igår, hade jag mått uselt idag. Idag mår jag bra- Nu väntar solskenet utomhus ! 
Kram
Postat av: filippa

fan vad bra du är!! :)

2010-08-16 @ 07:08:23
Postat av: Elin

Vad duktigt du är!!!

2010-08-16 @ 19:37:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: