Frisk i en sjuk värld?

På jobbet pratar alla om vikt, mat och att de är så svårt att gå ned i vikt. Alla är över 40 år och de flesta överviktiga. Alla klagar och vill gå ned i vikt. Många går på dieter, bantningspulver osv... En del står i kö för gastric by pass operationer. Andra tar piller som får dem att tappa kilo efter kilo, dessutopm blir de superpigga och speedade. Undrar vad de innehåller egentligen? Amfetamin ? Sen har vi de våra nya barbiepiller som gör oss smala, bruna och snygga. Hallå??? Fattar ni inte att ett sånt piller inte löser någonting!

Varför? Varför är alla så fixerade? Kan man inte bara vara nöjd med hur man ser ut. Kan man bara inte ta hand om sig själv för att må bra? Varför måste allt kretsa kring vikt? Varför måste alla vilja vara såå smala?

Hur ska jag kunna bli frisk i denna sjuka värld? 

Men jag tror trots allt på mig själv igen. Jag känner mig frisk, och vet att jag en dag kommer att vara det också. Jag kommer att klara det här.  
Kramar
Postat av: Elin

Var ett tag sen jag kommenterade nu, men jag är kvar fortfarande ;)



Kan tänka mig att det inte är lätt, man blir nästan mörkrädd när man tänker på hur fixerade vi människor är.



Du kommer klara det, jag tror på dig!



Kramar

2010-08-07 @ 18:20:46
Postat av: My

Ja, jag håller verkligen med. Ibland är vikt och mat det enda folk kan prata om tydligen. Jag tror det är viktigt att du försöker slå dövörat till. Bestäm dig för att inte lyssna men det är svårt, jag vet. Försök i alla fall!



kram!

2010-08-07 @ 23:49:37
URL: http://tankarimy.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: