Dag 11

Kom precis hem efter en lång dag på jobbet och därpå lite träning. Är trött och riktigt hungrig, men tror jag har kommit på ett sätt att hantera dessa "risksituationer". Vet inte om det är rätt, men det fungerar iaf för stunden.

Tidigare när jag kom hem gick jag alltid direkt till kylsåpet. Stoppade något litet i munnen (oftast kex, ostsmörgås, skorpa, nötter, en bit av gårdagens middag osv... ) för att stilla den värsta hungern. Denna lilla bit blev snart till två små bitar. Två bitar som blev till tre. Tre som blev till.... Ja, ni förstår ju hur kvällen ofta slutade.
Nu när jag kommer hem tvingar jag mig att ta av ytterkläderna i lugn och ro. Packar upp ryggsäcken och dricker sedan en kopp te (oftast framför datorn). När jag varvat ned vågar jag mig in i köket. Känns då säkrast att bara värma en färdig matlåda. Dukar fint, tänder ett ljus och äter min middag! =) Middagen blir iofs oftast för stor nu också, men kvällen slutar iaf inte med hetsätning.

Nu när jag kom hem var jag extra trött och stressad. Ville bara slita upp kylskåpet och äta ALLT! Men efter en kopp te och detta inlägg känns allt bra igen. Nu väntar blodpudding, keso, lingonsylt, broccoli och en apelsin till middag!  



Postat av: malin

Bra jobbat :)

2011-02-04 @ 06:51:41
URL: http://www.livetochkarleken.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: