Vad väger jag nu?

Jag tittar på klockan gång på gång idag. Känns som om den närmar sig 13.00 i rasande fart. Har mitt andra besök på bulimicentret idag kl 13.00 och jag vill verkligen inte gå dit. Har skjutit undan tankarna på besöket hela helgen, men nu känner jag hur paniken och ångesten smyger sig på. 

Egentligen ser jag fram emot att få träffa min kontaktperson där, men problemet är att vi ska ta min vikt idag. Har varken hetsätit, kräkts, använt laxermedel eller övertränat den senaste veckan. Känner mig pigg och mår bättre än på länge, men har en så enorm ångest över vikten just nu. Känns som om jag ökat enormt mycket i vikt den senaste veckan. Har inte ens vågat ställa mig på vågen, men känner hur magen putar och låren tar i varandra.

Samtidigt säger en förnuftigare del av mig att det inte gör något om jag går upp lite i vikt. Får jag tillbaka mitt liv och kan vara lycklig och frisk, vad spelar då några kg hit och dit för roll? Men som sagt det är bara den förnuftiga delen av mig som tänker så... Är skräckslagen för vad vågen kommer att visa idag!   

Hur gör ni för att acceptera att ni lägger på er några kilon? Går det att acceptara? Ska jag överhuvudtaget tillåta mig att öka i vikt? Kan jag bli frisk utan att gå upp i vikt? Kan jag gå ner de här kg senare igen? Åh, hatar min viktfokusering!

Kram

Postat av: Monica

Strunta i vikten och koncentrera dig bara på att bli frisk och må bra just nu! Kramisar

2010-03-29 @ 21:30:12
Postat av: J

Jag kan helt ärligt säga att jag personligen inte skulle klara det men det är ett svaghetstecken från mig. Du är stark och fixar det absolut om du vill!



Ta hand om dig. Kram

2010-03-30 @ 17:57:51
URL: http://emptyispure.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: