Funderar och våndas över jobb igen

Åh, jag vet verkligen inte hur jag ska göra nu...
Från att ha oroat mig över att bli helt utan jobb och inkomst, har jag plötsligt tre jobberbjudanden att välja mellan. Ett i Norge, ett mitt ute i ingenstans och ett som jag redan tackat nej till. Måste bestämma mig tills imorgon, så snälla HJÄLP MIG!!!

Här kommer mina för- & nackdelar:

Norge-jobbet
+ Äventyr
+ Gemenskap & Nya vänner från hela Norden.
+ Uppleva Oslo
+ Norska språket (=merit inför framtida sg-jobb i Norge)
+ Högre lön än i Sverige
+ Jobb i minst 13 veckor

- Inga besök hemma i sommar.
- Måste avbryta Bulimibehandlingen (vill inte lämna min trygga värld här när allt går så bra).
- Får ej erfarenhet av sjukgymnastyrket.
- börjar om ca 4 veckor. Lite stressigt att hinna ordna med allt.

SG-Jobbet
+ Jobb som sjukgymnast, vilket jag är utb till och verkligen behöver erfarenhet av.
+ Hyfsat nära hem.

- Ensamt? Ligger i en liten liten by där jag inte känner någon och där det inte bor många i min ålder. Flera mil till närmaste stad...
- Inte något roligt jobb. Inte ett jobb inom det sjukgymnastområde jag vill jobba inom.  
- Endast ett sommarvikariat på 7-8 veckor. 
 

Norgearbetet har jag fått genom nordjobb.net. Ett jobb inom hemtjänsten där jag ska cykla hem till äldre människor och hjälpa till med städning, enklare matlagning, inköp av livsmedel, personlig vård såsom dusch och påklädning samt träning och aktivering. Får bo (i korridorer/studenthem) tillsammans med andra nordjobbare i min ålder, vara med på en massa fritidsaktiviteter som anordnas och helt enkelt upptäcka Oslo. 

Det andra erbjudandet är ett jobb som sjukgymnast. Fördelen är att det är ganska nära hem (ca 10 mil) och att jag får jobba med det jag är utbildad till. Är ju ganska nyutbildad och behöver erfarenhet för att kunna få framtida jobb, men och andra sidan är det inte alls inom det sjukgymnastområde jag vill arbeta inom. Dessutom bor det inte alls många i min egen ålder i denna lilla by och jag kommer förmodligen att vara ganska ensam under veckorna.  

Åh, vad ska jag göra? 

   

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: