Förrätt, huvudrätt & efterrätt -Och jag längtar, eller???

Sitter fortfarande och funderar på framtiden. Väntar på mer information om norgejobbet och ska sedan återigen väga  för- & nackdelarna mot varandra. Även om jag tvekar, har svårt att bestämma mig, är stressad och lite ur balans, känns det iaf tryggt att veta att jag har ett jobb de närmaste månaderna. Gäller bara att kunna besluta sig för vilket...

Annars mår jag riktigt bra! Jag är glad och ikväll är det personalfest med mitt nuvarande jobb. Vi blir bjudna på lyxrestaurang där det väntar spex, sång och en 3-rättersmiddag. Kvällen blir alltså fylld av mycket mat (och förmodligen en del ångest), men också av härligt umgänge och glada miner. 
 
Stora middagar har för mig alltid inneburit ångest, rastlöshet och viktfokusering. Oftast har de sedan slutat i hets och kräkningar. Nu var det länge sedan jag var på fest/middag och tänkte därför prova något nytt idag! För en gångs skull ska jag inte hoppa över dagens måltider. Jag ska inte hålla igen på kalorierna för att "spara" inför kvällens fest, utan istället ska äta en ordentlig lunch och ett gott mellanmål. Har bestämt mig för att inte förstöra dagen med oro och ångest. Ser faktikst fram emot att få klä upp mig, göra mig iordning och njuta av kvällen! =)

//Wilma

Postat av: Malin

Hej



EN liten fråga, var bor du??

2010-04-21 @ 19:05:46
URL: http://livetochkarleken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: