Tillbaka...

TILLBAKA FRÅN LYXHOTELL, TILLBAKA NER I BULIMIN OCH NU TILLBAKA UPP PÅ BANAN IGEN! 

Är tillbaka efter en toppenhelg med hotell, shopping, bad, bastu, film, restaurangbesök, fest, dans och en lyxig frukostbuffé. Har haft det underbart härligt!!! Och ännu är inte helgen över... Dagen bjuder på gott fika på studentcaféet och därefter tar vi en långpromenix upp till intersport. Ska nämligen köpa nya löparskor och en vår-/sommarjacka (det är dyrt i Norge, så intalar mig att jag måste shoppa inför mitt sommaräventyr =). 

Låter som en härlig helg, eller hur?
Helgen skulle också ha varit perfekt, om det inte vore för två små misstag. Två kvällar i rad har jag nu låst in mig på toaletten. Jag har försökt stå emot, men ändå har det slutat med att jag kräkts. VARFÖR??? Är så förbannad på mig själv! Jag har inte direkt hetsat. Det har inte varit en av de där gångerna när jag rusat till affären för att köpa hem mängder av godis, pizza, glass och choklad. Det har inte varit en av de där gångerna då jag halvt bedövad rört ihop sockerkakssmet eller tömt skåpen på allt från kanelbullar till havregrynsgröt. Jag har inte hetsat tills magen varit nära att brist. Jag har inte låst in mig i timmar på toaletten för att göra mig av med allt. Jag har inte lämnat efter mig ett kaos av kaksmulor, halvätna tårtor, tömda glasslådor, skrynkliga omslagspapper och tomma förbackningar. MEN JAG HAR KRÄKTS! Varför kunde jag inte låta bli det? Jag blir inte smalare, snyggare eller lyckligare av att kräkas upp maten. Det enda jag får är huvudvärk, en massa ångest och en rädsla för att aldrig kunna ta mig ur det här.  

Försöker fundera ut varför det blev som det blev. Vad var det som gick fel? Jag var ju glad, lycklig och nöjd med mig själv. Jag mådde egentligen inte dåligt över all restaurangmat och allt fika vi njutit av i helgen (Jodå, jag har faktiskt kunnat njuta av både mat och fika i helgen!). Hade egentligen inget behov av att hetsa, utan hade bara "råkat" äta "för mycket" naturgodis och smörgåsar. ("För mycket" enligt mina egna sjuka mått. I andras ögon var det nog inte alls för mycket). Varför var jag då tvungen att kräkas??? Kan bara inte fatta det...

Men ska inte grubbla mer på det just nu. Har iallafall upptäckt att det är godis/naturgodis som just nu triggar igång mina hetsattacker/kräkningar. Planen är därför att undvika godis (iaf tills jag känner mig bättre) samt äta ordentligt och regelbundet igen. 

Denna gång klarade 21 dagar utan att kräkas och före det 9 dagar. Hade bara trillat dit en gång under de senaste 30 dagar, vilket borde betyda att jag gjort något rätt. Var länge sedan jag mådde så bra, hade så mycket energi och var så lycklig! Nu ska jag tillbaka dit igen!!!

Något tips på hur man kommer tillbaka?  Hur tar man sig ur denna svacka?
Peppa mig, tipsa mig, hjälp mig, skräm mig!!! Tror jag kan behöva lite stöd just nu...

Hur går det för er?
Hoppas ni också haft en fin helg!
Kramar,
Wilma
Postat av: Mimmi

Vet inte vad jag kan säga mer än att du faktiskt har kräkts 1 gång på 30 dagar, vilket är oerhört bra! Jag kräks minst två gånger varje dag och hetsar något otroligt mycket... vilket kanske kan ge dig lite perspektiv. :P

Sköt om dig, det var bara ett litet snesteg!

Kramar.

2010-04-25 @ 11:49:21
URL: http://ljusochsilver.blogg.se/
Postat av: Isa

Jag säger som Mimmi, en gång på 30dagar är fantastiskt bra! Tänk på hur långt du har kommit, ett snedsteg gör inget, kliv upp på rätt bana igen bara! :) För inte så länge sedan tipsade du om att "klippa bort" de dårliga dagarna, gör det nu.



Jag är så avundjsuk på dig som kommer vara i Oslo hela sommaren, det kommer säkert bli otroligt kul... Jag kommer läsa allt du har att skriva från ditt äventyr :)



Kramar, ta hand om dig



(jag skickar koden senare ikväll)



2010-04-25 @ 13:52:34
URL: http://everydayfrometheinside.blogg.se/
Postat av: Malin

Hej



Ska vi göra en deal. Denna vecka, 5 måltider per dag och så tar vi hand om oss själva så mkt vi kan. Smörjer in oss med hudkräm och umgås med människor som gör oss glada. Är du på?

2010-04-25 @ 14:06:48
URL: http://livetochkarleken.blogg.se/
Postat av: Elin

Du valde att ta ett återfall, nu är det viktiga vad du gör med det :) Känner mig väldigt träffad. Ikväll gick jag runt i affären i jakt på något gott, slutade med godis och naturgodis. Fortsatte äta fast huvudet sa ifrån, satt sedan helt klart och diskuterade med mig själv om att inte göra något dumt, för att slutligen gå till toaletten. Skrämmande när man gör saker helt klartänkt och sakligt. nu är det bara till att analysera vad som gick fel. Tror vi gör bäst att låta bli godis ett tag ;)



Men överlag, bra jobbat gumman!

2010-04-25 @ 21:38:54
Postat av: Nabis

Det jag gör är att jag försöker radera de dåliga dagarna och hoppar tillbaka till de regelbundna måltiderna. Med andra ord: jag låtsas som ingenting och försöker komma tillbaka till regelbundna vanor så fort som möjligt.

Förlåtelse och vanor.

2010-04-26 @ 16:20:34
URL: http://lillanabis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: