Små steg mot ett friskare liv!

Har en favoritblogg som jag troget följer. Får därifrån många goda råd och mycket inspiration! Idag hade hon ett inlägg där hon planerat hur hon ska leva och må bra under den kommande veckan. Jag tycker det var en toppenidé! Titta in på hennes blogg (http://livetochkarleken.blogg.se/) och gör en egen planering! Här är mina egna små steg mot ett friskare liv. 


Regelbundna måltider med bra hemlagad mat!

Frukost, mellis, lunch, mellis, middag och lite kvällsfika varje dag på bestämda tider. Jag försöker skaffa mig tider att äta på, Frukosten är olika beroende på när jag vaknar, lunch alltid mellan 12.00-13.00, middag mellan 17.00-18.00, kvällsmål runt 21.30 och däremellan mellanmål. Förvånas varje dag över hur mycket enklare det är att stå emot hetsen ”bara” genom att äta regelbundet (och tillräckligt mycket!). 
Vi måste helt enkelt våga äta!


Zzzzova!

Ska gå till sängs i tid, få mina timmars sömn och vakna utvilad! Pigg och fylld av energi!


Matdagboken.
Har slarvat med min matdagbok de senaste dagarna, men den hjälper mig att äta regelbundet, att få i mig tillräckligt mycket samt att undvika allt småätande som lätt triggar igång mina hetsattacker.


Vardagslyxa! =)

Ska varje dag unna mig något som gör mig glad och får mig att må bra! Tulpaner, bubbelbad, en kopp lyxigt te, en stund i solen, en bra bok, besök hos vänner, filmkväll, bastubad och bodybutter över hela kroppen osv… Ja, finns ju hur mycket som helst att förgylla dagen med=) Fler idéer nån kanske?


Solsken och vårkänslor!

Ska tillbringa minst 30 min om dagen i dagsljuset och friska luften.


Jag är perfekt precis som jag är!

Ska varje dag titta mig själv i spegeln och tre gånger upprepa: Jag är personlig, unik, vacker och värdefull precis som jag är. Jag är värd att älskas för den jag är!


SOLIGA VÅRKRAMAR & LYCKA TILL I VECKAN!
  

 

Postat av: Viktoria

Ja, hennes blogg är superbra tycker jag med! Positiv på något sätt!



Jättebra tips, ska försöka med dessa och se hur det går. Tack, tack.



Kramar.

2010-04-12 @ 00:38:53
URL: http://thisismycurse.blogg.se/
Postat av: Bundle

Jättebra tips, speciellt angående vardagslyx. Det är lätt att glömma bort sig själv med 2 småbarn. Finner precis som du att regelbundna måltider och ordentligt med sömn motar bort bulimimonstret inom en. Det svåra är bara att verkligen följa detta. Må så gott!

2010-04-12 @ 19:41:46
URL: http://enmammaskampmotbulimi.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: