Så var ännu en vecka över...

...och jag har lyckats lååångt över mina egna förväntningar!
Trodde väl aldrig att det skulle gå såhär bra att försöka bli frisk. Kan känna att jag gör framsteg och lär känna mig själv bättre för var dag som går. Imorgon är det dags för ännu ett besök på bulimicentret. Det är nästan så att jag ser fram emot besöken där. Det är skönt att prata och få tänka tillbaka på veckan. Nu ser jag varje vecka som en ny utmaning!
 
Under förra besöket kom vi överrens om att jag skulle göra följande: 

  • Äta på bestämda tider.
  • Äta en riktig lunch och tillräckligt med kolhydrater.
  • Äta eftermiddagsfika
  • Äta lagad mat till middagen.

Jag har verkligen gått in för vad vi kom överrens om. Och det fungerar! Har inte haft det där hetssuget på eftermiddagarna. Jag har inte gått och småätit en massa godis, bröd eller kakor på kvällarna. Har inte ens varit tvungen att bryta en hettsatack. Har helt enkelt inte haft något behov av att hetsäta och kräkas under veckan.

Däremot känns det som om jag äter alldeles för mycket till varje måltid. Jag känner inte när jag är lagomt mätt utan fortsätter äta tills tallriken är tom. Efteråt känner jag mig proppmätt! Är därför orolig inför vägningen imorgon. Kläderna känns trånga och alla dessa måltider med för mycket mat måste ju ha satt sina spår. Egentligen gör det inget om jag ökar några kg i vikt. Tror inte ens att det är själva vikten som oroar mig längre. Jag tror däremot att jag är rädd för känslan och ångesten av att stå där och se att vågen visar mycket mycket mer än på länge. Fast vad gör det? Jag mår ju också mycket mycket bättre än på länge!


Skojigt me bak & Mumsigt me pizza!  =)



Gårdagskvällen med brorsan blev riktigt lyckad. Tror det var flera år sedan som vi verkligen umgicks, men igårkväll hittade vi tillbaka till varandra. Igårkväll var det bara han och jag. Igårkväll fanns ingen Mia emellan oss! Vi tränade och bakade pizza som vi sedan åt medan vi såg film. För en månad sedan skulle det inte alls ha varit trevligt!. Jag skulle ha förstört hela kvällen med mina sjuka tankar och en massa ångest. Tankar på vikten, på hur jag i smyg skulle kunna äta mer av pizzan och på när/vart jag skulle kunna kräkas.
Igår fanns inga sådana tankar och vi hade enbart skoj!♥

Kram

Postat av: Isa

Kul att läsa att det går så bra för dig och att du verkligen kunde njuta av kvällen med din bror! :)



Ingen har hållt sig undan eller beetet sig illa, men på något sätt kändes det som om hela relationen förändrades. Från att ha varit jämnlika vänner får man plötsligt kontrollerande extra föräldrar, om du förstår vad jag menar? Just nu vet ingen, jag har sagt att jag slutat och alla har trott på mig... Du har aldrig blivit "påkommen" av en vän etc.?



Kramar

2010-04-18 @ 20:19:09
URL: http://everydayfrometheinside.blogg.se/
Postat av: Elin

Vad härligt att höra! Du är så duktig!

2010-04-19 @ 18:55:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: