Morgonångest

Vaknade nyss med ångest, rastlöshet och hetssug. Magen putar och jag är riktigt mätt sedan gårdagskvällens påskbuffé. Mia-tankarna triggas såklart genast igång och allt kretsar kring sötsaker. I kylskåpet står resterna av födelsedagstårtan och skriiiker till mig!!!
-"Måste ha!", säger Mia i mitt huvud.
-"Koka en gröt och var stark", säger jag och går mot köket.
-"Men bara en enda liten bit", fortsätter Mia. ".
-"Haha, en enda liten bit?. Nej, det kommer att sluta med typ hela tårtan, alla kakor som finns i mammas frys, litervis med glass, kolasås och minst ett helt paket knäckebröd. Glöm det, Wilma! Du vill inte! Du ska inte! Du klarar det här, intalar jag mig själv och öppnar kylskåpet...


En sked tårta, lite hasselnötsmassa med grädde och ett kex med ost försvinner blixtsnabbt!

På något vis lyckas jag sedan gå därifrån och stå emot. Puh, det var verkligen nära ögat! Skulle precis kladda ner händerna och med dem direkt från kylskåpet vräka i mig tårta, när jag kom att tänka på ett tips jag fick här på bloggen. Någon kommenterade och sa att man alltid har ett val! (Tack, tror att du räddat min dag!) Av någon anledning trängde den meningen igenom och väckte mig ur hetsen. Tårtan skriker fortfarande till mig, ångesten och alla hetstankar finns kvar, men idag väljer jag att inte hetsäta.
Istället sitter jag här med en kopp te och skriver av mig...
   
Nu har mina föräldrar vaknat och jag kan höra hur de pratar ute i köket. Skönt, då är den värsta faran  över! 
Nu vågar jag gå tillbaka till köket och njuta av en ordentlig tallrik gröt, en smörgas, en frukt och en kopp te. 

Den här gången lyckades jag välja rätt! =)
Kram

Postat av: Cookie

sv:Tack!<3

Nja, har blivit så mycket mat!!:(



vad duktig du var som inte hetsade!:)

2010-04-05 @ 09:55:38
URL: http://donttakeorderfromacookie.blogg.se/
Postat av: Elin

Vad härligt att höra om din helg och att du har varit så duktig :)

2010-04-05 @ 23:01:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: