Oj, nu åt jag alldeles för mycket!

Kände mig stressad, rastlös och nervös (väntade på en arbetsintervju via telefonen) vid lunchtid idag. Åt alldeles för mycket, blev proppmätt och fick en mage stor som en ballong (ja, det var så det kändes iaf...). 

"Usch, nu kommer jag att vara tjock och äckligt uppsvälld hela helgen! Äh, nu är det försent och allt är redan föstört! Nu när jag ändå ätit för mycket av lunchen, kan jag lika gärna kan äta upp hela gratängen. Nu när jag ändå ska kräkas upp allt kan jag lika gärna äta glass också, och en hel limpa, och ost, och kakor, och popcorn, och choklad och kex och sockerkaka och...."

Känner ni igen er? 
Hur många gånger har jag råkat få i mig lite för mycket och sedan lurat mig själv att hetsa allt jag kommit över? Förmodligen är det tusentals gånger. Kanske är det mer? Men inte idag! Idag var det annorlunda. Jag åt mig proppmätt och fick en mage stor som en ballong, men ryckte sen bara på axlarna. Lättade på gylfen en aning, tog en bok och slog mig ned på balkongen istället. VILKEN SEGER! =) Nu har det gått några timmar och byxorna sitter perfekt igen. Jag har haft en härlig eftermiddag och är till och med lite hungrig igen! :)

Lura inte in er själva i en hetsattack! Tänk: Två bullar är bättre än tre bullar! Tre bullar är bättre än fem som är bättre än hela bullpåsen! Allt är bättre än en kväll helt ensam med bulimin!

Kram <3
Postat av: Isa

Problem är ju hur man ska vända den ja... Ordentlig mat och massa arbete är nog två punkter! :)



Jag kan verkligen känna igen mig, i det här inlägg. Den där lögnen om att allt ändå är förstört har lurat mig måånga gånger men precis som du skriver är en bulla bättre än två etc.



Kramar



2010-04-16 @ 19:36:56
URL: http://everydayfrometheinside.blogg.se/
Postat av: Cookie

sv: Ja förstår det!:O Men du är sjukt duktig<3

Ja jag ska försöka låna den på biblioteket tror jag:) Har läst hennes blogg och hon verkar smart;)



Tack!:)

2010-04-16 @ 20:56:17
URL: http://donttakeorderfromacookie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: