Hur lyckas man med lördagskvällen?

Måste sysselsätta mig med något, men med vad???

Min lägenhetskompis är bortrest och ingen av mina vänner är hemma. Många har fått jobb och flyttat. Andra är nykära, lyckliga och har en underbar lördagskväll tillsammans med killen sin. Har tillbringat dagen med vännen som precis fått jobb och är på väg att flytta. Vi har tränat, bubblat, bastat, käkat lunch och pratat i massor. Nu är hon på fest. Vill inte ens tänka på den där festen! Killen jag varit hemligt småförälskad i är där och visar upp sin nya tjej. Självklart är hon riktigt söt, underbart snygg, såå rolig och helt perfekt!

Åh, vad ska jag göra?  
En massa känslor stormar omkring inuti mig nu. Konstigt nog har jag inte låtit bulimin segra och flytt ifrån dessa känslor. Jag har inte dövat dem genom att äta, hetsa och kräkas. Kanske kan jag ändå få ut något positivt av denna dag! Kanske kan jag lära mig att känna efter och bara låta känslorna komma och gå. Det är fakiskt inte farligt att känna efter, att gråta eller känna sig lite deppad ibland. Det går över!
Det känns faktiskt redan lite bättre :) 

Men känner mig ensam, har tråkigt och MÅSTE ha något att göra NUU! 
Önskar att jag kunde skämma bort mig själv ikväll. 
Tyvärr är jag så van att hetsa och spola bort dessa kvällar i toalettsolen, att jag inte vet vad jag ska göra nu(???). Sorgligt va? Har precis insett att jag inte har många vänner här och att jag inte har en aning om hur man själv tar vara på en lördagskväll. Så vad gör man om man har en hel lördagskväll framför sig?  Hur pysslar man om sig själv i lugn och ro? Hur mår man bra?
Vill verkligen må bra och koppla av ikväll! <3

Vad har ni andra för planer för denna lördagskväll?
Några förslag för hur man fixar sig en lyckad myslördag ?  

Önskar er alla en fin & trevlig kväll!  
Kram

Postat av: Isa

Gud så jag känner igen mig i det du skriver! Om en stund ska jag promenera med en vän... Men sedan? Kanske köpa en bok?



Åh, jag vet inte. Kommer du på något bra tips så vill jag gärna höra!



Kramar

2010-04-10 @ 19:16:26
URL: http://everydayfrometheinside.blogg.se/
Postat av: Isa

Tack detsamma och hoppas du fick en härlig kväll! Fotmassage oh film lät underbart :)



..Och den där tjejen, jag är helt säker på att hon inte alls är så perfekt. Det är så lätt att fokusera på andras goda sidor, samtidigt som man mest ser sina egna brister. Jag tror att du är en helt underbar, söt och snäll tjej!



Kramar

2010-04-11 @ 08:09:18
URL: http://everydayfrometheinside.blogg.se/
Postat av: Sofie

Visst känns det ganska lustigt att vara själv en fredag- eller lördagkväll? Det finns liksom inte i människors huvud att vara själva på en helg.. :-) Det är heller inte riktigt fullt accepterande... Och vad skall man fylla kvällen med? Brukar tänka att det är precis som vilken kväll som helst när jag är själv en fredag- eller lördagkväll... Dvs. att det gör ingenting att man sitter o råpluggar hela tiden och sen går o lägger sig vid 23... Om inte annat så är man utvilad dagen efter:) KRam

2010-04-11 @ 18:44:43
URL: http://onie.blogg.se/
Postat av: Malin

GUD VILKEN BRA LISTA!! Du är allt bra du!

2010-04-11 @ 18:48:03
URL: http://livetochkarleken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: