Kommer jag någonsin att ta mig ur det här?

Så plötsligt var jag mitt uppe i en ny hetsattack. Hade redan satt i mig mängder av godis, kex och korv på väg hem från jobbet idag. Väl hemma fortsatte jag med allt jag kunde komma över och rensade matförråden av bara farten. Vräkte i mig mat och bara åt, åt, åt hela kvällen. Har nu spytt halva natten och känner mig helt slut, totalt värdelös och sååå misslyckad. 

Frågan är om jag någonsin kommer att klara av att ta mig ur det här? Eller kommer jag för alltid att vara fast i min ätstörning?
Är rädd för att jag kommer att jag att äta ihjäl mig. Kanske kommer jag att äta tills magsäcken spricker, sätta i halsen och kvävs under en hetsätningsattack, kräkas tills en blodåder spricker och jag förblöder eller drabbas av hjärtstillestånd? Eller kanske kommer jag en dag helt enkelt att ge upp och göra slut på allt själv?

Vet verkligen inte hur jag ska orka kämpa mera nu!  Vad händer om jag inte klarar av att bli frisk den här gången heller? Känns som om det här är mitt sista hopp, min sista chans och jag är livrädd för att inte klara av det. 

//Wilma
Postat av: Elin

Lider med dig :( Det viktigaste är att inte klanka på dig själv, nu gjorde du valet att gå tillbaka till gamla vanor men då är det viktigt att försöka se till det du faktiskt har lyckats åstadkomma. Du har ju faktiskt skött dig bra ett tag. Jag tror på dig, fri blir man nog aldrig, men du kommer bli bättre och må bra. Det är alltid vi själva som gör valen och vi har alltid möjligheten att göra bättre val.(Du vet vid det här laget att jag inte dömer dig och att jag själv har fått och får liknande tankar.) Se till att göra någonting riktigt trevligt i påsk som får dig att fokusera på annat än att komma på dåliga idéer.



Kramar

2010-04-01 @ 10:35:05
Postat av: Wilma

Tack för råden Elin! Det värmer att du tror på mig! Ska sluta vara så besviken nu och istället lova mig själv att göra bra val i fortsättningen. Försöker se det senaste dygnet som en liten omväg på min resa mot ett friskare liv. Hoppas du får en trevlig påsk du med! Kram

2010-04-01 @ 18:42:10
URL: http://friskochfri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: