Glad Påsk!

Nu är jag glad över att påsken är här!
Är inte längre orolig över att ännu en påsk ska sluta i ångest, hets och kräkande. Nej, nu är jag tillbaka och känner att jag kan klara av påsken utan större problem. Strategierna jag fick från bulimicentret verkar fungera och gårdagen gick över förväntan! Inga problem alls faktiskt!  (är själv förvånad...)

Idag blir det skotertur till stugan för att pimpla, grilla, åka skidor &  sola sittandes i en snödriva. På kvällen blir det 20-årskalas med en massa besök och trevligt sällskap. Nu ska jag fixa frukost på sängen till brorsan.
Te, nybakat bröd, tända ljus och födelsedagspaket! =) 
På min frukostbricka lägger jag dessutom till en tallrik gröt, ett kokt ägg och en apelsin. Har de senaste dagarna insett hur viktigt det är med en stadig frukost och att jag äter regelbundet under hela dagen. Förutom tårta och födelsedagsfika idag, kommer jag alltså att äta frukost, lunch och middag samt flera mellanmål.
Aldrig mer hoppa över måltider, kompensera eller "spara mig" för att kunna äta av tårtan senare! 
Nej, idag ska jag ge mig själv bra förutsättningar för att klara av dagen.
Nu ska jag ge mig själv en chans att bli frisk!


Glada Påskkramar!

Postat av: Cookie

sv: tack för din kommentar:) Jag får fundera lite till om jag verkligen vill bli frisk, men det är säkert värt det. Ska besöka hemsida du gav mig, tack!

2010-04-03 @ 09:51:32
URL: http://donttakeorderfromacookie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: